هر سازمان، تجارت، دسته، فرد و ... از محتوا سازي هدفي را دنبال مي نمايند. شما مي بايست مقصود خويش را از ساخت محتوا به صورت به طور كامل بديهي و روشن معلوم نمائيد. مقصود شما از شركت توليد محتوا چه مي باشد؟ قصد داريد چه نيازي از كاربر را رفع فرماييد؟ درپي چه نوع مخاطباني ميباشيد؟
مسلما پيش از ساختوساز محتوا و محتوا سازي، طبق اصول و سياست هاي كلي گروه خويش بايد غرض خويش را مشخص و معلوم نماييد. تماما معين نمائيد كه قصد داريد چه نوع مخاطبي را جذب نماييد. مخاطبان خويش را شناسايي نمائيد، چك نماييد و رفتارهاي آنها و محتواهاي آيتم عشق آنهارا شناسايي نماييد. و با اعتنا به كليه اين موردها و همينطور هدف ها خويش، ساختوساز محتوا را جاري ساختن دهيد.
مهم ترين غرض شما از ساختوساز محتوا، جذب كاربر است. براين اساس به صورت مداوم و پيوسته بايد، با مخاطبين خويش رابطه برقرار نماييد، ايده ها آنها را جويا گرديد، نقد ها و پيشنهادات آنهارا محاسبه نمائيد، و همت نمائيد كه هر روز با ساختوساز محتوا به مخاطبان خويش مجاورت گرديده و آن ها تبديل به مخاطبان داراي تعهد خويش نماييد.خصوصيت هاي يك محتوا سازي مطلوب
در هنگام ساخت محتوا، شما بايستي خصوصيت هاي يك محتواي خوب، مطلوب و كيفيت خوب را رعايت فرمائيد، تا بتوانيد مخاطبان را ناچار و قانع فرمائيد كه از محتواهاي شما منفعت بگيرند. در روند ساخت محتوا، بايستي به مسائلي كه منجر ميشوند محتواي شما از كيفيت بالايي برخوردار باشند، دقت فرمائيد.
براي مثال خصوصيت هاي يك محتواي خوب مي شود به يكتا بودن آن اشاره نمود. خواسته از يكتا بودن محتوا اين زمينه است كه شما از نشر محتواهاي تكراري و محتواهايي كه وبسايت هاي ديگر منتشر كرده اند، پرهيز كنيد. حتما محتواهاي اسكن هم از سوي مخاطبان آيتم جلب دقت قرار نمي گيرد و هم از سوي گوگل براي وب سايت شما، مشكلاتي را به همدم خواهد داشت.
در هنگام ايجاد محتوا بايستي از خلاقيت خويش منفعت بگيريد. محتواهاي خلاقانه، ديدني و كيفيت عالي ساخت فرمائيد. از تيترهايي استعمال نماييد تا حيث كاربر را به شما جلب نمايد. موضوعات را به گونه اي گوناگون بيان نماييد، عملكرد فرمائيد براي برقراي رابطه با استفاده كننده از هر روش اي كه مخاطبان شما عشق و علاقه داراهستند، از آنها فايده بگيريد.
- دوشنبه ۱۷ خرداد ۰۰ ۱۱:۰۶
- ۲۶ بازديد
- ۰ نظر