شيوه ساخت و ساز محتوا تنهاً به قالبهاي محتوا خلاصه نمي شود شركت توليد محتوا و بعداز تعيين قالب محتوا مرحله بعدي گزينش فرمت محتوا ميباشد. بارها و بارها شاهد آن بوديم كه ذوق وسليقه مشتريان عوض شده و به موجب آن تاكتيكهاي بازاريابي نيز مبتلا تحول گرديدهاند. بدين ترتيب بازاريابان بايستي دائما طرز و شالوده عمل خويش را تغييرو تحول دهند. پيش از پرداختن به روش ساختوساز محتوا در هر مورد از فرمتهاي اشاره گرديده اذن دهيد با يك نمونه تفاوت در ميان فرمت محتوا و قالب محتوا را ذكر كنيم:
محتواي ويدئويي يك قالب محتوا ميباشد، البته اين كليپ چه فرمتي خواهد داشت؟ گزارش؟ پخش زنده؟ يا اين كه موشن گرافيك؟ به هر مورد از مورد ها گزارش، پخش زنده، موشن گرافيك و… يك فرمت محتوايي محسوب مي شوند.
پيش از گزينش نوع بازاريابيتان به طبع مي بايست به محتواي چيزي كه ميخواهيد از آن درآمد داشته باشيد، تصور كنيد.
رايجترين فرمتهاي ساختوساز محتوا به شرح ذيل ميباشد كه برخي از آنان براي يك قالب و بعضا براي بيشتراز يك قالب قابل به كار گيرياند:
اينفوگرافيكعصرهاي آنلاينكتابهاي الكترونيكيمحتواي پژوهشيمحتواي تعامليپادكستهاموشن گرافيكرپورتاژ
اينفوگرافيك
هر دو نوع محتواي تصويري و محتواي متني بهتنهايي نحوههاي اثرگذار ولي ناقصي براي برقراري رابطه و جابجايي پيام به استفاده كننده مي باشند. گويش نوشتار اذن مي دهد كه بيغايت محاسبه و برداشت از يك معنا توضيح داده گرديده شكل گيرد، كه ولي اين قضيه به اقتدار پردازش داده ها خواننده مربوط ميشود. فهم و شعور محتواي بصري و تصاوير براي خواننده ريلكسخيس ميباشد، ولي همين رسانه هم در ذكر مفاهيم انتزاعي ناتوان فعاليت مينمايد. به همين خيال ميباشد كه ساخت و ساز اينفوگرافيك تا اين اندازه آيتم اعتنا بوده ميباشد؛ به اين دليلكه در آن مخلوط شدن متن و تصوير در معناي استعمال از نقاط قوت هر دو نوع محتوا و كاهش ضعف در جابجايي مفاهيمي ميباشد كه ساخت و ساز محتوا با مقصود جلب اعتنا كاربر و شرح آنان اجرا گرديده است.
- پنجشنبه ۱۰ تیر ۰۰ ۰۹:۳۹
- ۲۹ بازديد
- ۱ نظر
5 تا از بهترین سایت های تغییر فرمت عکس (رایگان)